kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
آغاز هفته بیستم لیگ برتر فوتبال و روز متفاوت برای بازیکنان تعویضی سرخابی

شوک به پرسپولیس و چهارمین برد پیاپی استقلال /رقابت در بالای جدول به اوج خود رسید 

 
 
 
 
سرویس ورزشی-
سومین شکست پرسپولیس در لیگ برتر و چهارمین برد پیاپی استقلال باعث شد تا آبی‌پوشان پایتخت علاوه‌بر هم امتیاز شدن با رقیب سنتی خود و سپاهان بیش از گذشته به تصاحب صدر جدول فکر کنند.
هفته بیستم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاههای ایران عصر دیروز با انجام پنج دیدار در شهرهای مختلف کشور آغاز شد.تیم استقلال که یکی از مدعیان قهرمانی در بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر است، دیروز برابر پیکان به پیروزی رسید تا همچنان سایه به سایه صدرنشینان کارش را ادامه دهد.در این دیدار که از ساعت ۱۴ و در ورزشگاه پاس تهران آغاز شد استقلال با دو گل مهدی قایدی(۱۱) و صالح حردانی (۸۴) مقابل حریف خود به پیروزی رسید.
استقلال در این دیدار با سید حسین حسینی(کاپیتان)، عارف غلامی، رافائل سیلوا(۶۵- صالح حردانی)، کوین یامگا، جعفر سلمانی، آرش رضاوند، سعید مهری(۸۹- آرمان رمضانی)، روزبه چشمی، محمد محبی(۸۹- زبیر نیک نفس)، مهدی قائدی(۸۹- رضا میرزایی) و ارسلان مطهری(۶۵- حامدی فر) به میدان رفت.
بازگشت حسینی و درخشش مجدد قايدی
بازگشت سیدحسین حسینی به دروازه آبی پوشان تا حدودی خیال کادر فنی و هواداران این تیم را برای بسته ماندن دروازه شان راحت کرده بود از طرفی مهدی قایدی که در هفته‌های اخیر کلید طلایی پیروزی‌های استقلال بوده در دقیقه ۱۱ روی یک غافلگیری و ضربه‌ای دقیق و فنی از پشت محوطه جریمه دروازه پیکان را باز کرد تا به روند گلزنی‌هایش ادامه دهد.بعد از این گل شاگردان مجتبی حسینی که خوب هم کار کرده بودند حملاتی را روی دروازه حریف پی ریزی کردند و در چند مورد هم دروازه حسینی را با خطر جدی مواجه کردند اما نتوانستند کار را به تساوی بکشانند تا نیمه اول با برتری یک بر صفر آبی پوشان به پایان 
برسد.
در نیمه دوم پیکانی‌ها تلاش زیادی کردند تا بازی را به تساوی بکشانند. آنها اکثر زمان نیمه دوم صاحب توپ و میدان بودند اما استقلال با برنامه و بدون اشتباه در خط دفاعی اش کار را پیش برد.در دقیقه ۸۴ استقلالی‌ها فشار همه‌جانبه‌ای را روی دروازه پیکان وارد کردند و در حالی که رشید مظاهری دو موقعیت را برگشت داد، توپ پشت محوطه جریمه به صالح حردانی تازه وارد رسید و این بازیکن با شوتی تماشایی گل دوم تیمش را به ثمر رساند.
استقلال با این پیروزی ۳۹ امتیازی شد و همچنان سایه به سایه پرسپولیس و سپاهان کار را برای دیدارهای آینده دنبال خواهد کرد تا شاگردان ساپینتو هم یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی باشند. تیم پیکان هم با ۲۱ امتیاز در رده دوازدهم جدول باقی ماند.
اشتباه بازیکن تعویضی کمر پرسپولیس را شکست
در دیگر دیدار مهم این هفته تیم پرسپولیس که امیدوار بود با پیروزی برابر هوادار موقتا به صدر جدول برگردد، با اشتباه عجیب یک بازیکن تعویضی نتیجه را واگذار کرد و سومین شکست فصل را پذیرفت.
در این بازی که از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه و در ورزشگاه آزادی و در حضور کمتر از سه هزار تماشاگر برگزار شد تیم سخت کوش هوادار موفق شد با تک گل محمدجواد محمدی(۸۷) پرسپولیس را شکست دهد.
سرخپوشان در این دیدار با علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، وحید امیری(کاپیتان)، دانیال اسماعیلی فر، سینا اسد بیگی(۴۶- کمال کامیابی نیا)، میلاد سرلک(۷۷- سروش رفیعی)، سعید صادقی(۴۶- فرشاد فرجی)، محمد عمری، شیخ دیاباته (۷۷- پریرا) و عیسی آل کثیر(۵۶- مهدی ترابی) به میدان رفتند.
شاگردان یحیی گل محمدی که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر هستند، با علم به این که استقلال برابر پیکان به پیروزی رسید و هم امتیاز آنها شده بود، گام در میدان گذاشتند به این امید که با پیروزی برابر هوادار فاصله سه امتیازی با استقلال را همچنان حفظ کنند.
هر چند در ۱۵ دقیقه ابتدایی دو تیم بازی سرد و کسل‌کننده‌ای را به نمایش گذاشتند اما در ادامه پرسپولیس با چند حمله سعی در فشار وارد کردن روی دروازه هوادار داشت اما موقعیت‌های این تیم آن‌قدر جدی نبود که دروازه حریف را تهدید کند.
نیمه دوم اما برای پرسپولیس با دو تغییر آغاز شد و گل محمدی با تعویض‌هایش به دنبال استفاده از تاکتیکی هجومی‌تر بود. کامیابی نیا و فرجی وارد زمین شدند تا خط دفاعی سرخپوشان کم تعدادتر شود و وحید امیری بیشتر در کارهای هجومی شرکت کند.
این تغییر سبب ایجاد چند حمله روی دروازه هوادار شد که مهم‌ترینش ضربه سر گولسیانی بود که دروازه بان حریف توپ را برگرداند. حضور فرجی در زمین باعث شد که گولسیانی آزادتر شود و در حملات تیم حضور بیشتری داشته باشد.
با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی، فشار پرسپولیسی‌ها بیشتر شد و گل محمدی برای رسیدن به گل برتری پریرا مهاجم تازه وارد خود را هم به زمین فرستاد اما دفاع پرتعداد و چند لایه هوادار به سرخپوشان اجازه نزدیک شدن به دروازه را نمی‌داد.در دقیقه ۸۶ ارسال وحید امیری روی دروازه در رفت و برگشت توپ به پورعلی گنجی رسید اما ضربه این بازیکن با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه ۸۷ فرشاد فرجی که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود در پاس به عقب برای بیرانوند دچار اشتباه شد و محمد جوادمحمدی در موقعیت تک به تک دروازه پرسپولیس را باز کرد تا کمر سرخپوشان در بدترین زمان ممکن خم شود.
البته گل سه امتیازی محمدی تحت تاثیر اعتراض کادرفنی پرسپولیس به عدم اعلام خطا در صحنه قبل از گل قرار گرفت؛ صحنه‌ای که به زعم یحیی گل‌محمدی و دستیارانش باید خطا روی محمد عمری اعلام می‌شد اما اکرمی از این صحنه به آسانی گذشت تا در ادامه دروازه تیم یحیی باز شود.
پرسپولیس با این شکست ۳۹ امتیازی ماند و با استقلال برابر شد. در صورتی که سپاهان در دیدار هفته بیستم خود روز سه شنبه به پیروزی برسد، سه امتیاز از دو تیم تهرانی جلو خواهد زد.
هت‌تریک شاگردان نکونام در شکست
در سایر دیدارهای دیروز تیم مس رفسنجان با برتری مقابل فولاد خوزستان سومین شکست متوالی شاگردان جواد نکونام را رقم زد. تیم‌های مس رفسنجان و فولاد خوزستان از ساعت 17 دیروز در ورزشگاه شهدای مس مقابل هم صف‌آرایی کردند که این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود مس به پایان رسید. محمدمهدی محبی در دقیقه 21 و امید لطیفی در دقیقه 6+90 برای میزبان گلزنی کردند.وحید کاظمی، داور این دیدار فرشید باقری از مس و محمدامین حزباوی از فولاد را با کارت زرد جریمه کرد.مسی‌ها که روز یکشنبه به دلیل بدهی باشگاه برای حضور در هتل دچار مشکل شده بودند، با 28 امتیاز رده هفتم جدول رده‌بندی را حفظ کردند. شاگردان جواد نکونام نیز با قبول سومین شکست متوالی با 24 امتیاز در جایگاه نهم ایستادند.
پیروزی گل‌گهر پس از ۵ هفته ناکامی
گل‌گهر سیرجان پس از پنج هفته ناکامی، طعم پیروزی در لیگ برتر را چشید و در انزلی با نتیجه دو بریک ملوان را شکست داد. سجاد بازگیر (81- پنالتی) برای ملوان و محمدرضا حسینی (33) و مرتضی تبریزی (5+45) برای گل‌گهر در این دیدار گلزنی کردند. تراکتور هم بعد از سه برد پیاپی بالأخره امتیاز از دست داد و در تبریز مقابل تیم منسجم آلومینیوم اراک با تساوی بدون گل متوقف شد.
برنامه سایر دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر به این شرح است:
سه‌شنبه 25 بهمن ۱۴۰۱
*مس کرمان................................ نساجی مازندران(ساعت 15)
*نفت مسجدسلیمان............... صنعت نفت آبادان(ساعت 15)
*سپاهان............................... ذوب‌آهن اصفهان(ساعت 15:30)